Handelsbetingelser

Asminderødhave 52
3480 Fredensborg
TLF: +45 22 64 25 29
CVR: 29055467

Betaling

modtager online betalinger med Visa/Dankort, Visa, Mastercard, ApplePay.

Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller det virtuelle produkt er oprettet med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Reservation af beløb

Ved anvendelse af betalingskort, debit såvel som kredit, sker en reservation af det beløb der handles for. Dette beløb er reserveret indtil webshoppen, har behandlet og afsendt din ordre. Når ordren er afsendt, hæves pengene på kontoen. Reservationstiden afhænger af produktet/ydelsen.

Autorisering på debitkort

Ved debit kort, vil du kunne se at pengene er reserveret på din konto og at dit rådighedsbeløb vil her stå som værende mindre.Annullerer du eller webshoppen efterfølgende din ordre, så kan webshoppen ikke hæve pengene, men reservationen vil fortsat gælde i en periode. Bemærk at kun din bank (eller kortudsteder) vil kunne ophæve reservationen.

Autorisering på kreditkort

Pengene vil først hæves fra din konto og fremgå af dit overblik når webshoppen behandler og hæver betalingen for din ordre

Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Denmark – Kroner (DKK)

benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.

Hjemmesiden bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.

Levering

Leveringstiden for din ordre er 2- 8 hverdage.

afsender varer med følgende: PostNord – Privat, PostNord – Valgfrit udleveringssted

Fragten bliver beregnet ud fra vægt.


Du vil kunne vælge i mellem at få pakken sendt “uden omdeling” eller “med omdeling”.


Du vil altid modtage et track and trace nr. så du kan følge din pakke, fra vores lager og hjem til dig.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt på hjemmesiden med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Den 14 dags periode starter den dag hvor ordren er leveret.

Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv.

Ønske om fortrydelse skal meddeles os senest 14 efter leveringen og være os i hænde seneste 14 dage efter vi er informeret om dit brug af fortrydelsesretten.

Ønske om brug af fortrydelsesret skal gives sendes på mail . I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på dit ønske om brugen af fortrydelsesret.

Varens stand ved returnering

Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til at vurdere varens stand.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation.

Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til i rimelig tid efter varens modtagelse. 
Her anses max. to måneder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger.

Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.

dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.

Ved returnering kontaktes virksomheden:


Asminderødhave 52

TLF: +45 22 64 25 29

Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.

Kunde- & Privatlivspolitik

Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.

For at du kan indgå aftale med , har vi brug for følgende oplysninger:
. Navn
. Adresse
. Telefonnummer
. E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og de ansatte for har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige i er: Michelle Reimann

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Som registreret hos har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til .

Cookies
På https://luxelivinghome.dk/ anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, se vejledningen på Webshop Cookies og Privatlivspolitik.

Log-statistik
Vi bruger en log-statistik på https://luxelivinghome.dk/, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere ‘s hjemmeside.

Forbrugerbeskyttelse

Læs mere om din beskyttelse som forbruger når du køber via en PensoPay betalingsløsning:

https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/


Møbeludlejning

Lejebetingelser 

Når vi indgår en kontrakt med dig, forventer vi, at du indbetaler et beløb svarende til 3 måneders møbelleje i depositum samt betaling for møbeludlejning som bliver skræddersyet til dig. Prisen udregnes individuel, afhængig af leveringsadressens beliggenhed, i forhold til vores lager, og lejeperioden. Når vi er blevet enige om din sammensatte møbelpakke, udarbejder vi en kontrakt, som vi beder dig acceptere elektronisk. Når du har indbetalt beløbet på fakturaen, aftaler vi et nærmere angivet tidsrum, hvor vi kan levere din møbelpakke. Der modtages ikke Dankort eller mobilepay.  Ved for sen betaling udsendes der rykkergebyrer og inkassogebyrer vil blive opkrævet i overensstemmelse med den til enhver tid gældende lovgivning. Indbetalt depositum sendes ikke retur ved aflysning af arrangementet. Ved materielle skader trækkes der i depositum. Ved ændring af eller aflysning af ordre senere end 30 dage før aftalt levering, opkræves lejer det fulde beløb i henhold til de oprindelige ordre. 


Lejens ansvar for enhver hændelig skade.

Lejer er ansvarlig for overbelastning af det lejede. Det påhviler lejer at holde det lejede forsikret mod brand, tyveri og hærværk. Møblerne skal erstattes til udlejer til fuld nyværdi. 

Brugen af det lejede: 

Såfremt andet ikke er skriftligt aftalt kan lejer alene gøre brug af det lejede en gang i løbet af lejeperioden. Det er ikke tilladt lejer at videreudleje eller udlåne det lejede til 3 mand. Lejer forpligter sig til at gennemgå informationer og vejledninger før ibrugtagning af det lejede. Det lejede møbler, skal stå tørt og må ikke udsættes for regn eller fugt. Udlejer er ikke ansvarlig for skader som brugen af det lejede måtte have forsaget på lejeres gulve. 

Levering/ afhentning.

Udlejer fastsætter den endelig leveringsdato. Udlejer forbeholder sig ret til, at nægte opstilling og levering af det lejede såfremt dette efter en faglig vurdering må anses for uforsvarligt af hensyn til vind, vejr eller anden form for hindring på den aftalte leveringstidspunkt. 

Du modtager dit depositum senest 14 dage efter afhentning, fratrukket eventuelle tilgodehavende, vi måtte have hos dig. 

 

Klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.

Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her:
http://ec.europa.eu/odr

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adres